Demenskoret

Fra venstre musikkterapeut Stine Andrea Sognnes, leder i Bergen demensforening Stine Ruud Iversen og musikkterapeut Solgunn Knardal ønsker velkommen til Bergen Demenskor 2023.

Vi starter med ukentlige korøvelser onsdag 1. mars, kl. 17.00 - 19.30.

Koret er dessverre fullbooket og vi tar ikke inn nye kormedlemmer.

Aktivt pusterom og KODE arrangerer også demenskor.

Aktivt pusterom: marianne@aktivtpusterom.no

KODE: eli.lea@bergennks.no

Vi har fått bekreftet at GC Rieber Eiendom låner oss øvingslokaler på Bontelabo fra 1. mars og ut sesongen.

Det blir 8-10 øvinger.

Grieghallen vil samarbeide med oss, slik at vi kan ha en avsluttende konsert 9. juni, i selveste Peer Gynt salen.

Vi tenker at dette skal være en trygg, positiv og fin møteplass både for kormedlemmer og pårørende.

I tillegg til kjempeflinke musikkterapeuter, vil det også være erfarne frivillige tilstede, og planen er at vi avslutter hver øving med kvelds og sosialt samvær.

Hvis det er interesse for det vil vi tilby samtalegruppe og andre aktiviteter for pårørende som ønsker å være tilstede. Målet er å skape mange verdifulle og gode øyeblikk.

Du må kunne komme til og fra øving selv eller med følge.