Musikkgruppe

Musikkgruppe for personer med demens

Hva er en musikkgruppe?

Musikkgruppen er et treffsted for personer med demens og deres ektefelle/familiemedlem/ledsager, som kommer i lag for å synge og prate sammen.

Sang og musikk henter frem minner, og kan skape en fin arena for samtale og mimring. Tekster man trodde var glemt, kan hentes frem igjen. Det kreves ingen forkunnskaper innen sang/musikk for å være med.

Musikkgruppen ledes av musikkterapistudent Stine Andrea Sognnes, og sammen med frivillige fra Teatergaten kafe tilrettelegges det med lett bevertning som kaffe og kaffemat i forkant.

Hvordan delta?

Personen med demens kan komme uten påmelding, men må ha med en ledsager.

Musikkgruppen er et resultat av samarbeid mellom Bergen demensforening og Bergen kommune.

Les mer om Teatergaten Kafe i menyen vår "våre tilbud". Her finner du blant annet kafeens program.

Musikkgruppe møtedatoer 2024

Musikkgruppen møtes kl. 18.00 - 19.00 på Teatergaten kafe enkelte torsdager.

Musikkgruppen holder til i arbeidsstuen på Engensenteret. Drikk gjerne kaffe i Teatergaten kafe i forkant av musikkgruppen. Stine kommer innom og spør hvem som har lyst å være med på musikkgruppe.

Se programmet til Teatergaten kafe for datoer.

Ingen påmelding nødvendig.

Engensenteret, Teatergaten 43.